fredag 7. januar 2011

GOD HELG

Ut med jul og inn med vår, sikkert mange som hiver ut juletrær og julepynt i disse dager. Her hos meg er det ikke noe unntak... Kommer nok til å støvesuge barnåler fram til neste år tror jeg, for har vel aldri hatt et tre som har drysset mer en det i år. Treet ble hugget i vår skog en uke før jul, satt i en frostfri garage, splittet og satt i godt varmt vann, men nei det hjalp ikke..
Nå venter jeg gladelig på våren med lyse deilige dager, kjenner at kroppen vil ha det snart.. Vår betyr også loppemarkeder for min del, pleier ta noen turer litt rundt i Sverige, kanskje finner jeg noen små skatter? Er bare såå gøy!!
Her er noe av det jeg kaller vakre gamle saker...






Denne søte kepen brukte jeg i mine yngre dager...arv i arv...





Neste innlegg skal dere få være med i 2 etg på vårt gamle bryggerhus.
Der har jeg funnet såå masse flotte ting, men er fortsatt en del igjen der oppe.
Det står bla,ei gammel kiste der oppe, som ble brukt til å oppbevare brød i. Og brød ble det jo baket i 1 etg, hvor det fortsatt står en flott bakerovn.
Klarte bevare trappa opp, men måtte sette opp ny panel. Den skal males nå, men hvilken farge velger jeg da?? Ønsker gjerne forslag fra dere.
På gulvet er det mørke grå fliser.



En uke ut i det nye året har allerede gått og håper de neste ukene går like fort, men så kan det "lugne seg ner lite" som våre kjære naboer sier..
Ha en flott helg kjære bloggere, og takk for alle koselige ord og kommentarer:)


7 kommentarer:

  1. hei på deg,
    å et riktig godt nyttår,
    så nydelige funn dette er,
    å arven var jo lekker,
    deilig å få ut jula nå,
    ønsker deg en nydelig helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Hei, hei, beklager glemte å ringe, ringer deg til uka. Herlig med noe nytt og litt vårlig... Ønsker dere alle en fin helg, hils så mye, sees. klem Kristin

    SvarSlett
  3. Hei Bente!

    Nå var det lenge siden. Går det bra? Holder du den skjønne butikken din åpen nå i vinterkulda eller?

    Godt nytt år forresten!!

    Liv ;O)

    SvarSlett
  4. Heisan..

    så mye fint du har... rene skattekammeret hos deg... og jeg gleder meg masse til å være emd på loftet..

    ønsker deg en fin helg 0))

    klemmer

    SvarSlett
  5. Hei Bente.

    Godt nytt år til deg og dine også.
    Ja her var det mye fint .O)
    Du skal vel på messen i år også ?
    Kanskje vi treffes. Det hadde vært ille koselig.
    Ja det skal bli godt med litt forandring inne.
    Jeg tok juletreet forje helg. Da drysset det veldig.
    Hadde brukt samme metode som deg. Vi hadde heller ingen hell med oss.
    Det var vel altfor kald .O/
    Ha en super helg.
    Vi snakkes.

    Cos Lisa

    SvarSlett
  6. Hei Bente
    Koselig med jul, men du verden så godt det er å få den ut også :) Mange flotte bilder og innlegg nedover her, en liten stund siden jeg var innom… Nydelig den gamle flotte gardinkappa di ♥ Nydelig gammel trapp også… ang panel så hadde det kanskje vært fint med noe i lys matt grønt, men så skriver du at du har mørke grå fliser – så kanskje det blir finere med noe i hvitt? – gleder meg i alle fall til å se…

    Så vil jeg ønske deg et godt nytt år – og jeg gleder meg til å følge deg videre i året som er her også :) Ha en flott kveld og helg, stor klem fra Mette

    SvarSlett
  7. Hei :)
    Så nydelig gardin kappe da!
    Blir spennende å se oppå loftet ;)
    Har en trapp som skal males vi også,men ting tar tid...
    Har hatt butikken stengt siden jul her å.alt for mye is..
    Men alt blir til slutt :)
    Ha en fortsatt fin dag.
    Klem siw

    SvarSlett